tirsdag 30. september 2014

- Elevene bør ha fri når de har fri. Nytt intervju på trykk


Jeg har gjort et lite intervju med side2.no, som ble publisert 29. september. Der snakker jeg om fordelen med å ha en leksefri skole. Les intervjuet her.

På Nyskolen mener vi det er viktig at elevene "har fri når de har fri". Vi mener også at det er bedre at arbeidet elevene skal gjøre på skolen, veiledes best av lærerne som jobber på skolen. Ungdomstrinnet har derfor tilbud om leksehjelp fra 15.00 til 16.30 fra mandag til torsdag. Da får de tid og mulighet til diskutere vanskelige oppgaver og å finne en løsning på disse.

Les også:

En leksefri skole er mulig

Why you should give way less homework 

2 kommentarer:

  1. Etter å ha lest Eline L`Abèe-Lunds innlegg i Dagbladet i dag, og nå ha skummet rundt her på bloggen, er jeg enda mer overbevist om at jeg har gjort det rette ved å søke datteren min inn på Nyskolen fra neste høst.

    Leksefri, varm mat, medbestemmelse(!), små klasser og god oppfølging. Alt hva jeg ønsker at datteren min skal få for å utvikle seg og holde seg motivert til å lære.

    Hilsen Eireen (som du viste rundt på skolen på mandag)

    SvarSlett
  2. Takk for det - håper dere kommer til å trives på Nyskolen!

    :Martin

    SvarSlett