fredag 27. mars 2015

Gode pedagogiske nettsteder: MittKlasserom.no - verktøy, tips og ideer



MittKlasserom.no er en nyoppstartet ressursblogg drevet Maren Lie Malmo. Hun ønsker å dele gode verktøy, gode tips og gode ideer. Jeg anbefaler alle som jobber i skolen å ta en titt innom!

Siden oppstod da jeg ønsket å samle alle de gode ideene, oppleggene, verktøyene jeg kom over, og dele dem med andre. Ikke bare lærere, men også elever og foreldre. Målet er å forenkle en ufattelig travel hverdag, dele og inspirere. Sørge for at man ikke må finne opp kruttet på nytt hele tiden, forteller hun i en epost. 
Jeg tror siden min kan påvirke først og fremst med ideer og inspirasjon, og forhåpentligvis bidra til at hverdagen i skolen blir litt enklere.

Eksempler på ting du finner her er for eksempel disse illustrasjonene:



Alt du finner på bloggen kan du bruke og dele fritt (husk å linke tilbake til siden for å vise hvor du fant det!). Siden er som sagt nyoppstartet, men med tiden er målet at den blir et nettsted med en solid ressursbank!

Maren Lie Malmo jobber på Hyllestad skule (1.-10.trinn), den eneste skolen i Hyllestad kommune, Sogn og Fjordane, og tar en Master i Undervisningsvitenskap med fordypning i pedagogikk ved Høgskolen i Bergen. Der ser hun på norsk skoles vurderingspraksis og da først og fremst hvordan elevene opplever den.

Bloggen har også en egen side på facebook. Du finner flere gode pedagogiske nettsteder her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar