onsdag 30. desember 2015

Lærerbloggen 2015 - 225 000 besøk!



I løpet av 2015 har Lærerbloggen oppnådd over 225 000 besøk. Tusen takk til alle som leser og deler - og en ekstra takk til alle som bidrar med gjesteblogger og stiller til intervju!

I 2016 er planen å fortsette arbeidet med å dele historier fra klasserommet og slippe til skolefolk av alle slag gjennom gjesteblogger og intervjuer. Bokomtaler blir det også er av i året som kommer. 


I 2015 ble 1000 ord om skole og På besøk i klasserommet til: etablert. I disse innleggene kan du lese om de mange aspektene ved å være lærer, skolepolitiske debattinnlegg, tanker om undervisning og annen praksis fra skolen. Jeg anbefaler deg å ta enn titt på innleggene:


Dersom du ønsker å skrive en gjesteblogg eller stille til intervju sender du en mail til:
martin.johannessen@nionett.no

Jeg har også begynt å publisere dokumentarfilmer om skole og utdanning på bloggen. Mest fordi jeg synes det er veldig spennende å se på selv, men også for dele slik at de skal være lett tilgjengelige for andre. Hittil er det blitt 8 filmer:


Sosiale medier er kommet for å bli - og diskusjoner og meningsbryting på Facebook og Twitter har blitt en digital utvidelse av personalrommet. Selv har jeg kommet i kontakt med skolefolk fra hele verden. Og er du ikke allerede medlem av skolegrupper på Facebook og følger folk på Twitter, bør du sette i gang nå:


Det vrimler av gode pedagogiske nettsteder. Jeg har laget en liste med over 100 nettsteder det er verdt å sjekke ut. Ikke alle på en gang kanskje. Sjøl abonnerer jeg på oppdateringer fra ganske mange - og holder med dermed oppdatert på hva som skjer:


Skolefolk deler undervisningsopplegg i flere grupper på Facebook og på blogger. Delingskulturen vokser daglig. Jeg har også delt noen undervisningsopplegg - og samlet linker til nettsteder, blogger og Facebookgrupper her:


Jeg satser på at 2016 blir enda bedre enn 2015 - og ønsker alle et strålende nytt år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar