På Lærerbloggen finner du innlegg om pedagogikk, skole, pedagogisk litteratur, teknologi, demokrati og undervisning. Den beste læringen skjer gjennom dialog og samarbeid - og ved deling av kunnskap og erfaringer.
Sider
- Hjem
- Rekk opp hånda!
- Om lærerbloggen
- Pedagogiske nettsteder
- Gode blogger
- Grupper for lærere på Facebook
- Pedagogiske Podcast
- Pedagogisk bokhylle
- Nyskolen i Oslo
- Manifest for Nyskolen
- Vurdering for læring
- Gjesteblogger
- 1000 ord om skole
- Dokumentarfilmer
- Fagfornyelsen: Undervisningsopplegg
- Undervisningsopplegg
- På besøk i klasserommet til:
- På tide å skrote PISA?
- Skoler fra hele verden
- Rekk opp hånda! Sesong 1
- Rekk opp hånda! Sesong 2
- Rekk opp hånda! Sesong 3
- Rekk opp hånda! Sesong 4
- Rekk opp hånda! Sesong 5
- Rekk opp hånda! Karantene spesial 2020
- Hva er alternativet?
- Hva er viktigst i skolepolitikken?
- FNs bærekraftsmål
tirsdag 14. mai 2013
Alvorlig behov for lek
"En studie viser at barn som leker med klosser scorer høyere på språktester enn barn som ikke hadde noen klosser." skriver Melinda Wenner i artiklen "The Serious Need for Play" i Scientific American.
Frilek er avgjørende for utvikling av sosial kompetanse, for at vi skal takle stress og bygge kognitive ferdigheter som for eksempel problemløsning. Fri og fantasifull lek er avgjørende for normal sosial, emosjonell og kognitiv utvikling.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.