Hvordan kan bruk av droner føre til at undervisningen blir mer spennende? Kan VR gi elevene andre typer opplevelser enn de ellers ville fått? Hvordan kan du bruke dataspill på en pedagogisk måte i klasserommet?
Sigrid Sjåstad og Anne-Marit Selstø Rathke som begge jobber på Rothaugen ungdomsskole i Bergen og underviser i matematikk og naturfag i hver sine klasser, men utvikler oppleggene sammen.
- Godt samarbeid og god kultur for deling er viktig, sier de.
På Rothaugen skole har de innredet et framtidens klasserom med alt utstyr du trenger: store stasjonære pc-er med stor skjerm, kraftige spillmaskiner, klassesett med VR-briller, nettbrett og eget podcaststudio. Det er et rom utviklet for digital læring.
- God bruk av digitale verktøy bidrar til mer utforskende undervisning og utforskende metoder i klasserommet. På sitt aller beste sørger det for økt motivasjon og opplevelse av mestring, sier Sjåstad og Rathke.
Sjåstad og Rathke har mange ideer til fornuftig bruk av Minecraft og andre spill i undervisningene. De bruker ogspå droner og VR på en måte som gjør elevene nysgjerrige på det de skal lære.
Sjåstad og Rathke har mange ideer til fornuftig bruk av Minecraft og andre spill i undervisningene. De bruker ogspå droner og VR på en måte som gjør elevene nysgjerrige på det de skal lære.
Trenger du input og kreative ideer til digital læring i klasserommet? Da er denne episoden noe for deg.
Hør også:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.